Previous slide
Next slide

آجر نما چیست ؟ نقد و بررسی انواع آجر نما و نحوه تولید | استعلام لیست قیمت انواع آجر نما

آجر نما در بین مصالح ساختمانی دارای محبوبیت بسیار زیادی است . در حال حاضر با توجه به مدرن شدن ساخت و سازها و وارد شدن مصالح و تجهیزات دیگر روش نما کردن نیز تغییر کرده است . انواع آجر نما های موجود در بازار به صورت ترکیبی با مصالحی همچون سنگ ، شیشه ، چوب و … نماهایی چشم نواز را بوجود آورده است .

 ذوق و سلیقه طراحان در زیبا سازی نمای ساختمان در کنار آجرنما با کیفیت سبب شده تا این متریال همچنان به عنوان انتخاب نخست جهت نما باشد . فروش آجر نما به صورت مستقیم و بدون واسطه از کارخانه به سراسر ایران ✓ ارائه قیمت آجر نما ، لحظه ای و آنلاین ✓ مرکز فروش آجر نسوز ، لعابی ، قزاقی ، سنتی ، دکوراتیو ، سفال و لفتون .

در این مقاله قصد داریم تا با معرفی انواع آجر نماها به شما در انتخاب درست این محصول تا حدودی کمک نماییم

آجر نمای رسی یکی از انواع آجر نما ها می باشد که فقط از خاک رس تهیه می گردد . این نمای رسی به نوان اولین آجر نمای به کار برده شده در ساختمان شناخته می شود . در ابتدا رنگ آجر نما رسی زرد بود . این آجر زرد دارای سایز 3*16 سانتی متر تولید می گردید و به آجر نما سه سانتی معروف شد .

 به مرور زمان و افزایش تقاضای ان محصول ، باعث تولید انواع مختلفی از آجر نما رسی در رنگ و ابعاد مختلف گردید . یکی از انواع تولید شده ، آجر نما رس گلبهی نام دارد که در ابعاد در ابعاد 26*5.5 و 37*7 سانتی متر تولید و روانه بازار مصرف گردید .

این دو آجر رسی مخصوص نما فقط در زمان حرارت دهی در کوره با هم فرق دارند . هر چه میزان و زمان حرارت کمتر باشد رنگ آجر به صورت گلبهی می شود . این موضوع دارای یک عیب در استحکام آجر می گردد . زمان و حرارت کمتر باعث پخت ناقص آجر شده و استحکام آن کاهش پیدا می کند . قیمت آجر نما زرد با قیمت آجر نما گلبهی برابر می باشد .

 

انواع آجر نسوز نما
انواع آجر نسوز نما
آجر سفال دولت آباد اصفهان
آجر سفال دولت آباد اصفهان
انواع آجر لفتون با بهترین قیمت و کیفیت
انواع آجر لفتون با بهترین قیمت و کیفیت

آشنایی با انواع آجر نما ساختمان

آجر نما شیل

 این نوع از آجر نما ها از خاک آسیاب شده ی سنگ شیل به دست می آیند . دلیل نام گذاری آن هم همین موضوع است . با توجه به معایبی که آجرهای رسی داشتند تولید کنندگان برای رفع این معایب اقدام به تولید آجر نما با مواد جدید و با کیفیت تری نمودند .

 بر اساس تحقیقات و آزمایشات انجام شده بر روی خاک سنگ شیل آسیاب شده و مشاهده نتایج مطلوب به گزینه ای مناسب برای تولید آجرنما انجام گردید . درصد جذب آب آجر نما شیل از نوع رسی کمتر و مقاومت فشاری آجر نما شیل نسبت به آن بیشتر می باشد .

 علاوه بر این به دلیل وجود معادن سنگ شیل در نزدیکی اصفهان ، قیمت آجرنما شیل پایین تر از قیمت آجر نما نسوز می باشد .  آجر نما برای ایجاد نمای زیبا در ساختمان‌ها به کار می‌رود .

آجر نما نسوز

این نوع از آجر نما ها از خاک کایولن (خاک نسوز) یا خاک چینی تولید می شوند . خاک چینی بر گرفته از لغت کایولینگ یا تپه سفید می باشد . در حقیقت رنگ این خاک اغلب سفید است . از مواد سیلیس و آلومینیوم تشکیل و دارای تنوع رنگی مختلف است .

 سایر رنگ های خاک چینی شامل قرمز ، نارنجی و صورتی است . اکسید اهن موجود در برخی معادن خاک چینی باعث ایجاد این تنوع رنگی در خاک آجر نسوز می گردد .

 خاک چینی می تواند تا دمای بالای 1500 درجه سانتی گراد را تحمل کند . به همین دلیل خاک نسوز نامیده می شود . قیمت بالای خاک نسوز به دلیل ارزش بالای آن است . همچنین فاصله زیاد معادن استخراج این خاک در افزایش قیمت محصولات آجر نسوز نقش عمده ای را ایفا می کند .

آجر نما نسوز اصفهان پر فروش ترین و بهترین آجر نما در فروشگاه آجر اصفهان ملکیان است . این محصول دارای انواع مختلف آجر نسوز شاموتی ، انگلیسی ، سفید ، مشکی ، قهوه ای ، نسکافه ای ، طوسی و قهوه ای می باشد . همچنین برای خرید انواع آجر نما نسوز اصفهان می توانید با ما در ارتباط باشید .

قیمت آجر اصفهان
آجر نسوز خود به چهار دسته تقسیم بندی شده اند که عبارتند از :

 آجر نما نسوز پلاک ، آجر نسوز نما آنتیک ، آجر نسوز نما رستیک و آجر نما صخره ای

1-آجر نسوز نما پلاک

 آجر نسوز نما پلاک یا تایل ، متداول ترین نوع آجر نسوز نما می باشد . تولید آجر تایل (پلاک نسوز) نسبت به سایر آجرهای نسوز راحت تر است . به همین دلیل قیمت آجر نما نسوز تایل یا پلاک مناسب تر است . این محصول جزو پر کاربردترین آجر نما های مورد استفاده در نما به شمار می آید .

 آجرهای نسوز در سایز های مختلفی تولید می شوند . پر مصرف ترین آن ها شامل 10*60*2.5 و 8*40*2.5و همچنین 3.5*31*2.5 یا همان آجر نسوز نما کرکره ای می گردد .  البته انواع دیگری که دارای ضخامت بالاتر می باشند . در ابعاد 7*31*5 و 3.5*31*5 نیز تولید می شوند .

 از این نوع آجرهای نسوز نما برای ایجاد بافت در نما به همراه آجرهایی با ضخامت 2.5 سانتی متر در نما استفاده می شود . محصولات آجر نما نسوز پلاک یا تایل دارای طیف رنگی متنوعی است .

 رایج ترین انواع آجر پلاک شامل آجر سفید ، شاموتی یا گرانیتی و انگلیسی قرمز می شود . البته در تهران محبوبت ترین انواع آجر نما نسوز ها شامل سفید عسلی ، سفید بلدرچینی و شاموتی می باشد .  قیمت آجر نسوز نما سفید نسبت به سایر آجر نما ها اندکی گران تر  می باشد .

2 – آجر نسوز نما رستیک

این نوع از آجر نما در نحوه تولید کمی متفاوت از آجر نما پلاک است و به آجر نما سندبلاست معروف است . به طوری می توان گفت که آجر نما رستیک نسوز کامل تر از نوع پلاک است . پس از اینکه آچر پلاک تولید شد بر روی سطح آن یک فرآوری صورت می گیرد . 

سپس سطح آجر نسوز به صورت زبر و دانه دانه شده که بافت جدیدی را ایجاد می کند . به همین دلیل قیمت آجر نما نسوز رستیک نسبت به آجر نما پلاک نسوز بیشتر می شود . البته زیبایی بهتری هم در نما ایجاد می کند .

3 – آجر نسوز نما آنتیک

پس از یک مرحله پردازش که بر روی آجر نسوز تایل انجام می شود ، آجر نسوز نما آنتیک تولید می گردد . در واقع در این نوع آجر نما لبه های تیز آن گرفته می شود و دارای کمی انحناء می گردد .

 برای ایجاد حس سنتی بودن در برخی کارخانه ها در رنگ آجر نما تغییراتی ایجاد می کنند . آجرهای آنتیک نما دارای رنگ یک دت نیستند . به نحوی تولید می شود که مخاطب حس می کند این آجر سال ها در معرض باد و باران قرار داشته است . به دلیل یک مرحله پردازش اضافی که بر روی این آجر ها انجام می شود .

قیمت آجر نما نسوز آنتیک بیشتر می باشد .  کاربرد آجرهای آنتیک در نمای داخل و خارج ساختمان است . با توجه به لطافت بیشتر در فرم و نداشتن گوشه های ریز اغلب در فضای داخلی نما استفاده می گردد .

4 – آجر نسوز نما صخره ای

روش تولید آجر نما نسوز صخره ای متفاوت تر نسبت به سایر آجرهای نسوز می باشد . ابتدا به صورت دستی به خشت های خام فرم گیوتین یا صخره ای داده می شود سپس برای پخت درون کوره قرار داده می شود .

 قیمت آجر نما نسوز صخره ای بالاتر از سایر آجر نما ها می باشد . زیرا در تولید آن ها از دسته استفاده شده است . کاربرد آن ها معمولا در فضاهای خاص ساختمان ها از قبیل ورودی به صورت محدود می باشد .

ویژگی‌ های و مزایای استفاده از آجرنما

  • طول عمر بالا
  • مقاوم در برابر حریق
  • تنوع بالا در رنگ‌بندی
  • مقاوم در برابر سرما و گرمای شدید
  • قابلیت چیدنش‌های متنوع
  • استحکام بالا در شرایط آب و هوایی
  • مقاومت فشاری بالا
  • اشغال کردن فضای کم به دلیل ضخامت کم
آجر نما باید از مقاومت کافی در برابر گرما ، رطوبت و نفوذ آب برخوردار باشد . از آن جایی که این متریال در معرض تابش نور خورشید قرار دارد . رنگ آن باید ماندگاری بالایی داشته باشد.
 

راه های استعلام قیمت آجر نما به چه صورت است؟

در خاک آجر نما برای پخت بهتر و شوره نزدن نباید آهک وجود داشته باشد . برای اطمینان از کیفیت محصول هنگام خرید آجر نما از داشتن ضمانت نامه مطمئن شوید . آجر نما را از فروشندگان و کرخانه های معتبر تهیه نمائید .

آجر اصفهان ملکیان با سال ها فعالیت در زمینه فروش انواع آجر و آجر نما به عنوان مرجع استعلام و خرید آجر در ایران شناخته می شود . قیمت آجر نما با توجه به اندازه بندکشی می باشد که به طور معمول ۱ سانتی متر می باشد . 

آجرهای نما به دو صورت متری یا عددی محاسبه می شوند که هر دو قیمت را می‌توانید از آجر اصفهان ملکیان استعلام کنید . برای ایجاد نمایی زیبا و چشم نواز با هزینه کمتر حتما با در ارتباط باشید .

 

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید