بررسی عوامل موثر بر کیفیت و قیمت آجر زرد

 قیمت آجر زرد  به عوامل مختلفی مانند مواد بکار رفته در حین تولید و فرایند تولید وابسته است. اصلی ­ترین موادی که در ساخت این نوع آجرهای نما به کار می­روند عبارتند از: سنگ کلینکر حاصل از خاک رس نسوز، رنگ سفید، اکسید آهن و سیلیکات سیمان. عامل دیگری که در تعیین قیمت نهایی این محصول تاثیر دارد، کاربرد و اندازه آجر است. برای مثال، آجرهای توخالی برای نمای بیررونی کاربرد بیشتری دارد. در نقطه مقابل آجرهای توپر بهترین گزینه برای دیوارهای داخلی هستند.

آجر زرد

نوسانات ارزی نیز یکی دیگر از عوامل موثر در تعیین قیمت نهایی این محصول است. در برخی موارد برای تامین تجهیزات و مواد اولیه نیازمند واردات هستیم. افزایش نرخ ارز، به کارخانه ­آجر سازی برای تامین تجهیزات و مواد اولیه هزینه بالاتری تحمیل می­کند. در نتیجه، قیمت نهایی محصولات افزایش خواهد یافت.

 آجر زرد

 آجر زرد یکی از محصولات بسیار کاربردی است که می­توان برای نمای خارجی ساختمان­ های مسکونی، اداری، سازمانی، مدارس، دانشگاه­ ها، اماکن تفریحی و گردشگری، بیمارستان­ها، پارک­ها و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. نمای ساختمان یکی از بخش­های بسیار مهم است. 

زیرا اولین چیزی که می­تواند چشم بیننده یا مشتری را خیره کند نمای بیرونی ساختمان است. امروزه از ابزارهای حرفه­ای و فناوری­های پیشرفته کامپیوتری در طراحی و تولید این محصول استفاده می­شود. برای آشنایی با مزایای کاربری این آجر نما با ما همراه باشید.

آجر زرد اصفهان
برای مشاهده و استعلام لیست قیمت انواع آجر زرد اصفهان کلیک نمائید

 آجر نما زرد چیست؟

یکی از انواع مختلف آجر نماهای رسی به رنگ زرد است. دلیل اصلی زرد رنگ بودن این محصول ترکیب خاک رس طبیعی با کانی­های معدنی و حرارت بالا است.

مزایای خرید آجر زرد

  • عایق حرارتی بسیار مطلوبی است و مانع از اتلاف انرژی ساختمان­ها می­شود. در فصل ساختمان مانع از ورود هوای گرم به درون ساختمان و خروج هوای خنک شده و در فصل زمستان نیز فضای داخلی ساختمان را گرم نگه می­دارد.
  • مواد اصلی به کار رفته در ساخت این نمونه آجرها، خاک رس و کانی­های معدنی است. در نتیجه، مقاومت بالایی به سرما داشته و دربرابر سرمای زیاد و یخبندان تغییر رنگ و شکل نمی­دهند.
  • جذب رطوبت اجرهای نما بسیار کم است. در مناطق مرطوب بارانی آب را به خود جذب نمی­کنند در نتجه فرسایشی در ساختمان رخ نمی­دهد.
  • این محصول مقاومت بالایی در برابر باران­های اسیدی، باد، فرسایش و پوسیدگی دارد.
  • طول عمر بسیار بالایی دارد.
  • عایق مناسبی برای صدا است.
  • به دلیل استفاده از اکسید آهن و کانی­های معدنی در تولید این آجرها، مقاومت و استحکام آنها افزایش یافته که سبب افزایش استحکام کلی سازه می­شود.
  • به دلیل اینکه اجر نماهای زرد در دمایی بالاتر از 500 درجه سانتیگراد تولید می­شوند مقاومت بالایی در برابر آتش­سوزی دارند.
  • رنگ آجر زرد کاملا طبیعی است و به­مرور زمان در اثر تابش خورشید تغییر رنگ نمی­دهند.
  • بافت آجری آن کاملا یکنواخت و یک­دست است.
  • هیچ نوع فضای خالی یا بافت متخلل در این محصول وجود ندارد.
  • این آجر مقاومت بالایی دربرابر شوره و سفیدک دارد.

تفاوت آجر زرد و قرمز

تفوات اصلی این دو محصول در مواد اولیه بکار رفته برای ساخت آنها است. خاک رس ماده اولیه در ساخت آجر نماهای زرد بوده اما سنگ شیل که میزان اکسید آهن بالایی دارد ماده اولیه در تولید آجر قرمز است.

عامل دوم و بسیار مهمی که سبب تفاوت این دو نوع آجر شده در میزان جذب آب است. بررسی­ها نشان می­دهد میزان جذب رطوبت و آب در آجرهای قرمز کمتر از آجر زرد است. به همین دلیل، در مناطق یخبندان و دارای زمستان­های طولانی انتخاب آجر قرمز برای نمای خارجی ساختمان­ها بهترین گزینه خواهد بود. برای افرادی که در مناطق آلوده یا شرجی کشور ساکن هستند نیز آجر قرمز انتخاب مناسب­تری است.

تفاوت سوم این است سرعت فرسایش آجر قرمز و زرد با یکدیگر متفاوت است. آجر قرمز مقاومت بیشتری در برابر سایش دارد. به همین دلیل در اغلب نقاط جهان از این نمونه آجرها برای پیاده­روها، کف­پوش ویلاها و موارد مشابه استفاده می­کنند.

این دو محصول از نظر مقاومت فشاری نیز با یکدیگر متفاوت هستند. همان­طور که در قسمت­های قبل گفتیم رابطه­ای مستقیم بین میزان اکسید آهن و افزایش مقاومت آجرها وجود دارد. هرچه میزان اکسید آهن بالاتر باشد مقاومت فشاری بیشتر خواهد بود. میزان اکسید آهن موجود در آجرهای قرمز در مقایسه با محصولات زرد رنگ بیشتر است که سبب افزایش مقاومت فشاری آن شده است.

عوامل موثر در کیفیت آجر نمای زرد

اولین عاملی که می­تواند در رنگ و مقاومت آجر تاثیر داشته باشد کیفیت و نوع خاک آن است. اگر میزان ماسه موجود تولید آجر بالاتر باشد رنگ آن تیره تر خواهد شد و ممکن است کیفیت پایین­تری داشته باشد. آجرهایی که از خاک رس باکیفیت و مرغوب ساخته می­شوند معمولا رنگ روشن ­تری دارند.

عامل دیگری که می­تواند بر کیفیت و مقاومت آجر تاثیر بگذارد میزان حرارت و روش حرارت­دهی آن است. اگر محصول کم حرارت دیده باشد رنگ تیره ­تر و مقاومت کمتری دارد. حرارت کم سبب می­شود آجر مقاومت کمی در برابر فرسایش و ساییدگی داشته باشد.

مهمترین نکات برای خرید آجر نما زرد اصفهان

با توجه به اینکه اغلب فعالان حوزه ساختمان به خوبی از اهمیت نمای خارجی در افزایش فروش باخبر هستند بازار داغی برای فروش آجر زرد به وجود آمده است. با این حال برای اینکه در مرحله خرید آجر از بهترین مراکز فروش آجرنما انتخابی هوشمندانه داشته باشید باید به برخی نکات توجه کنید که عبارتند از:

  • انتخاب آجر زرد با توجه به نوع ساختمان و فضای نماکاری: همان­طور که گفتیم از آجرهای کامل بیشتر برای نماهای داخلی و از آجرهای توخالی برای نماهای خارجی ساختمان­ها استفاده می­شود. این عامل نقش مهمی در افزایش قیمت نهایی نمای ساختمان دارد. پس در گام اول تعیین کنید که با استفاده از آجر می­خواهید چه فضایی و با چه مساحتی را نماکاری کنید.
  • رنگ آجر: اجری که از خاک مرغوب ساخته شده باشد عایق بهتری است و مقاومت بالاتری در برابر حرارت و رطوبت دارد. بنابراین، خرید آجرهایی که رنگ روشن­تر و فرایند پخت کامل دارند را در اولویت قرار دهید.
 
نمای آجر زرد

کاربرد آجرنمای زرد

آجرنمای زرد، برای استفاده در انواع نمای ساختمان ها مناسب می باشد، و در هر شرایط آب و هوایی مقاوم است؛ اندازه و ابعاد تولیدی این اجر در آجر اصفهان ملکیان مطابق با استاندارد جهانی بوده، و با قیمت بسیار مناسب به مشتریان عرضه می شود.

با توجه به رنگ زرد این آجر، برای خلق نماهای یک‌دست و ترکیبی، بسیار زیبا و کاربردی می باشد. کاربرد آجرنمای زرد در سایز بزرگ، بیشتر در چیدمان دیوار محوطه ها، حصارباغ ها و ویلاها، سوله ها و حیاط منازل به کار میرود؛ و کاربرد آجرنمای زرد در سایز کوچک، در چیدن دیوار اتاق ها، تراس ها، دو پوش حمام و دستشویی و زدن سقف، مورد استفاده قرار می گیرد. از این محصول، بیشتر در ساخت اماکن تاریخی، مساجد، بناهایی با بافت سنتی استفاده میگردد.

آجرنمای زرد از خاک رس حرارت دیده تولید می شود، و بسته به درجه حرارت، نوع خاک و مواد اولیه به کار گرفته شده در آن، این محصول را می توان در یک طیف رنگی از زرد پررنگ تا زرد رو به سفید تولید نمود.

سخن پایانی

استفاده از آجر برای نماکاری ساختمان­ها قدمتی دیرینه دارد. اگر به آثار تاریخی باقیمانده از قرن­های گذشسته نگاه کنید متوجه اهمیت آجر در ساخت و ستز خواهید شد.  اما امروزه، تغییرات اساسی در فراند تولید و طراحی آجرها رخ داده است و می توانید از آنها برای نمای داخلی و خارجی ساختمان­ها، سنگ فرش­ها، پیاده­روها و غیره استفاده کنید.

اگر از آجر زرد برای نمای ساختمان خود استفاده می­کنید باید اطلاعات کافی درباره عوامل موثر در قیمت نهایی این محصول داشته باشید. در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی کامل و جامع ارائه کنیم. امیدوار مطالعه آن برای شما مفید و کاربردی باشد.

‏2 در مورد “قیمت آجر زرد

  1. اجر های لفتون هم اجر رنگ زرد دارن یا نه ؟ و اینکه برای سیستان هم ارسال دارید یا نه ؟

    • سلام . آجر های لفتون یا ۱۰ سوراخه قالب بزرگ هم برای نما هستند هم برای پشت کار . اجر های نما را درحال حاضر برای شهرک صنعتی سیستان و بلوچستان داریم ارسال میکنیم. در صورتی که تمایل به دیدن نمونه کار هستید لطفا تماس بگیرید تا هماهنگی انجام بشه.رنگهای موجود برای نما در آجرهای لفتون رنگ زرد.گلبهی .قرمز و قهوه ای موجود می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید