معرفی آجر عراقی صادراتی اصفهان

آجر عراقی یا آجر صادراتی یا آجر لفتون عراقی ، آجری است که در سال های قبل به سفارش کشور عراق تولید می گردید . از این محصول برای ساخت دیوارهای سوله و باغ و نمای دیوارهای بیرونی و داخلی ساختمان استفاده می کنند .  استفاده از این آجر موجب صرفه جویی در زمان و مصالح مصرفی می شود . از انواع این آجرها می توان به آجر لفتون عراقی و آجر عراقی اصفهان اشاره کرد . این نوع آجر صادراتی در 2سایز 7*11* 23 و 7*10*22 ارائه می شود و دارای 10سوراخ می باشد .

جهت خرید و استعلام لیست قیمت آجر عراقی صادراتی اصفهان با شماره های 09131171131 و 09134604100 ، آجر اصفهان ملکیان تماس حاصل نمائید

آجر عراقی صادراتی اصفهان
آجر نما عراقی (آجر ‏صادراتی) برای ساخت دیوارهای سوله و باغ با سه طرف نما و نما کردن دیوارهای بیرونی وداخلی ساختمان مورد استفاده قرار می ‏گیرد

آجر عراقی یا آجر صادراتی

همان‌طور که گفته شد این آجر یکی از انواع آجرها است که در حال حاضر در ساخت اغلب ساختمان‌ها از آن استفاده می‌شود. منشأ تولید این آجر در روستای لفتون واقع در بخش مرکزی شهرستان اصفهان است. این آجر برای اولین‌بار در این روستا تولید شد و به همین علت نام آن را لفتون گذاشتند. البته ناگفته نماند که این آجر امروزه به‌غیراز روستای لفتون در شهرهای دیگر اصفهان و همچنین استان‌های دیگری مانند یزد تولید می‌شود.

این که آجر در زمان گذشته به درخواست کشور عراق تولید و عرضه می‌شد. به همین علت به آجر عراقی یا آجر صادراتی مشهور است. این آجر مزایا و فواید زیادی در ساختمان‌سازی دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های آن صرفه‌جویی در مواد یا مصالح مصرفی و زمان است.

به طور کلی این نوع آجر در دو سایز ۷*۱۱*۲۳ و سایز ۷*۱۰*۲۲ تولید و ارائه می‌شود. بر روی آجر صادراتی ۱۰ عدد سوراخ تعبیه شده است. این آجر در سایز و اندازه بزرگ در ساخت دیوار محوطه‌ها، حصار ویلاها و باغات، سوله‌ها و همچنین حیاط منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین این آجر در سایز و اندازه کوچک در ساخت دیوارهای اتاق‌ها، تراس‌ها، درپوش برای حمام و دستشویی و ایجاد سقف با کمک تیرآهن کاربرد دارد.

آجرهای عراقی مرغوب در پایان کار بندکشی می شوند . این امکان را فراهم می‌آورند تا هم‌زمان کار نما نیز بر روی آن‌ها انجام شود. آجر لفتون دارای انواع و مدل‌های مختلفی است که همه آن‌ها از خاک رس تهیه و در کوره‌های مخصوص پخته می‌شوند.

کاربرد آجر عراقی چیست؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد از این آجر برای ساخت سوله‌ها، دیوار یا حصار باغ‌ها و همچنین ساخت دیوارهای بیرونی و داخلی ساختمان‌ها و نماکاری آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند‌. همچنین از این آجر برای ساخت دیوارهای باربر و غیر باربر نیز استفاده می‌شود.

به علت اینکه این آجر مرغوب و درجه یک است در شاخه انواع آجرنماها قرار می‌گیرد . به این صورت دیوارهای ساخته شده توسط این نوع آجرها در پایان نمای زیبا و یکدستی خواهند داشت . بنابراین دیوارها و بناهای ساخته شده توسط آجر عراقی به نماکاری‌های اضافی نیازی ندارند.

مشخصات و خصوصیات آجر عراقی چیست؟

بهترین نوع خاک رس برای ساخت و تهیه آجر عراقی در اصفهان یافت می‌شود. خاک رس اصفهان بدون هرگونه ناخالصی و برای ساخت آجر بسیار مناسب است. آجر ۱۰ گل که دارای ۱۰ سوراخ است از پرمصرف‌ترین آجرها برای ساخت بناها به شمار می‌رود. علت وجود این سوراخ‌ها در واقع کاهش یافتن وزن آجر، ایجاد خلأ و همچنین عایق‌بندی است.

 این آجر در شهرهای مختلف ایران با نام‌های آجر بهمنی، آجر ده سوراخ و آجر زبره شناخته می‌شود. این آجر از سه جهت نما است و در دیوار چینی، ساخت سقف و سوله به کار برده می‌شود. البته ناگفته نماند که از این نوع آجر اغلب برای ساخت دیوارهایی که وزن یا فشاری را متحمل می‌شوند به کار می‌رود. 

چیدمان آجر صادراتی یا عراقی

چیدمان این آجر به طور معمول به صورت پازلی است تا دیوار موردنظر با کمک این نوع چیدمان بتواند فشار و وزن بیشتری را تحمل کند. این آجر که با نام‌های آجر یا آجرنما لفتون، زبره، سوراخ‌دار شناخته می‌شود به صورت دو کارکرده مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر هم می‌توان از آن برای بنا کردن دیوارهای حایل و همچنین دیوارهای غیر حایل استفاده کرد. به طور کلی با این نوع آجر می‌توان دیوارها را با ضخامت ۲۰ و ۳۵ سانتی‌متر بنا کرد.

رنگ‌بندی آجر عراقی

 از رایج‌ترین نوع آجر دستی می‌توان به آجر عراقی اشاره کرد. این محصول به صورت آجرنمای قزاقی به طور کاملاً سنتی تهیه و تولید می‌شود. تولید این آجر نیز به همان گونه است که هزاران سال پیش بشر آجر تولید می‌کرد. اما امروزه اغلب در نماهای ساختمان‌ها به کار برده می‌شود. فروش آجر عراقی در انواع رنگ‌های زرد، خاکی، پوست پیازی، قرمز اخرائی، حنایی و آتشی صورت می‌گیرد.

قیمت آجر عراقی صادراتی اصفهان بسیار مقرون به صرفه می باشد. این آجر دارای کیفیت بسیار مطلوبی است. این آجر جزو با کیفیت ترین محصولات آجر اصفهان ملکیان می باشد. مشتریان محترم جهت خرید و استعلام قیمت آجر عراقی صادراتی اصفهان می توانند با واحد فروش آجر اصفهان تماس بگیرند.

نکات مهم در هنگام خرید آجر عراقی یا آجر صادراتی

برای خرید آجر عراقی یا صادراتی لازم است به نکات مهمی دقت کنید. به طور کلی آجر مرغوب آجری است که خوب و کامل پخته شده باشد و خاک رس موجود در آن با حرارت کامل به شکل خمیری دربیاید . خرده سنگ‌های داخل خشت را به خوبی به هم بچسباند. آجرهای مرغوب متراکم‌تر و توپرتر هستند و به همین علت وزن بیشتری نیز دارند. همچنین پریدگی و خرابی آجر مرغوب بسیار کمتر از سایر آجرها است. قیمت آجر عراقی نیز با توجه به وزن، سایز و نوع آن متفاوت است.

جمع‌بندی آجر عراقی

در این مقاله به صورت مفصل به معرفی ویژگی‌ها و کاربرد آجر عراقی یا آجر صادراتی پرداختیم. همان‌طور که گفته شد این آجر از کاربردی‌ترین آجرها در ساخت دیوارهای حایل و غیر حایل و همچنین انواع سوله‌ها، حصار باغ‌ها و ویلاها، نمای ساختمان و … به شمار می‌رود. منشأ تولید این آجر در روستای لفتون واقع در بخش مرکزی شهرستان اصفهان است و به همین دلیل به آجر لفتون معروف است.

از ویژگی‌های ظاهری این آجر می‌توان به ده سوراخ روی آن اشاره کرد که از این جهت به آن آجر سوراخ‌دار نیز گفته می‌شود. این آجر به علت مزایای آن بسیار مورد استفاده ساختمان‌سازی قرار گرفته است. از مهم‌ترین مزیت آن می‌توان به صرفه‌جویی در وقت و مصرف مصالح ساختمانی اشاره کرد..

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید