نمای آجری مدرن

بهترین سبک طراحی نما: 5+ نما آجری مدرن که استفاده می کنند!

امروزه برای طراحی نما در سبک های مختلف انواع آجر نما در دسترس می باشد . آجر نما با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارد دارای جایگاه ویژه ای در طراحی نمای داخلی و خارجی دارد و در بهترین مراکز فروش آجر نما به فروش میرسد. ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را با انواع بهترین سبک طراحی نما با آجر نما و تکنیک های آن آشنا کنیم . انتخاب سبک و ایده، متریال، تکینک در طراحی متناسب با علایق شما در ایجاد زیباترین نمای ساختمان بسیار مؤثر است .

بهترین سبک های طراحی نمای ساختمان با آجر

بهترین سبک های طراحی نمای ساختمان با آجر

بهترین سبک‌های طراحی نمای ساختمان با آجر

با نگاهی به ساختمان های قدیمی متوجه خواهید شد که آجر یک متریال پر استفاده از گذشته تا اکنون بوده است . در معماری سنتی ایران آجر به عنوان یک عنصر شاخص دارای رنگ ، بافت و تکنیک های اجرایی مختلف شناخته شده است . در معماری های حال حضر انواع آجر اصفهان دارای ظاهری مدرن و زیبا آثاری زیبا و چشم نواز را ایجاد کرده است .

این محصول به عنوان یک متریال خاص در طراحی نمای داخل و خارج ساختمان نقش بسزایی ایفا کرده است . سبک شناسی آجر در ایران در طراحی معماری جایگاه ویژه ای دارد . اگر می خواهید در طراحی آجر نما را مورد استفاده قرار دهید باید سبک مورد نظر خود را انتخاب نمائید .

در واقع انتخاب سبک طراحی نما به ایجاد جذابیت در نمای خانه شما کمک می‌کند . ما در این مقاله سبک‌های اصلی طراحی نمای ساختمان را شرح داده‌ایم . تا شما سبک مورد نظرتان را براساس سلایق خودتان به راحتی انتخاب کنید. طراحی نمای آجری با پنجره های مربع و مستطیلی

طراحی نمای آجری مدرن با پنجره های بزرگ مربع و مستطیلی

در طراحی نمای مدرن ، اصول طراحی بر پایه‌ی سادگی و خالص بودن طراحی است . در این سبک از طراحی به جزئیات توجهی نمی شود و کلیت کار مد نظر است. به همین دلیل طرحی شیک در عین سادگی در این سبک خلق می گردد . در حال حاضر اکثر مردم به سبک مدرن طراحی روی آورده اند . در طراحی نمای آجری مدرن نظم در چیدمان بسیار مهم است. آجر انگلیسی به عنوان یک متریال اصلی در طراحی عناصر معماری مدرن استفاده می شود.

حفظ اصول هندسی ، نمایش خطوط افقی و عمودی و تکنیک در چینش ، حذف خطوط منحنی از اصول طراحی مدرنت آجر نما است . در این سبک ترکیب نمای آجری با متریال هایی مانند سنگ ، چوب و ترموود در ایجاد طرحی چشم‌گیر کمک فراوانی می کند .

 

طراحی نمای کلاسیک (تکنو) با ستون های تراشیده شده

طراحی نمای کلاسیک ( تکنو) با ستون های تراشیده شده

تکنیک طراحی نمای کلاسیک یا همان رومی بسیار مورد توجه مردم قرار گرفته است . این سبک معماری کلاسیک بسیار تجملی است . نمای تکنو یا کلاسیک اصلا جلوه سادگی را نشان نمی دهد . این نوع طراحی نما تجلی بخش نمای یونان باستان با نشانه های سبک رومی می باشد .

جای تاسف دارد که معماری سنتی ایرانی با ورود این و نوع از نمای کلاسیک به فراموشی سپرده شده است . باید به این نکته توجه داشت، معماری سنتی ایران از عناصر معماری بارز و شاخصی برخوردار است. همان طور که در سایت آجر وندا اشاره شده:

نمای سنتی از جمله اصیل‌ترین نماهای آجری برای ساختمان بوده که در کشور ما نیز دارای قدمت بالایی است. برای طراحی نمای آجری به سبک سنتی معمولاً از آجر قزاقی استفاده می‌شود.

با به کار بردن اصولی این عناصر در معماری می‌توانید ، آثار شاخصی را هم در طرح‌های داخلی و هم نمای ساختمان به وجود آورید . در طراحی عناصر معماری سنتی ایران آجر به عنوان یک متریال اصلی مورد توجه است . اما در نمای کلاسیک متریال سنگ بیشتر جلب توجه می کند . این دو متریال با ترکیب شدن در سبک کلاسیک

آجر قزاقی به عنوان یک متریال اصلی در طراحی عناصر معماری سنتی ایران مورد توجه قرار گرفته است. در نمای کلاسیک معمولا از متریال سنگ در نمایش طرح استفاده می‌شود. ترکیب این امکان را می‌دهد ، که پرداخت بیشتری در جزئیات نما انجام شود.

طراحی نمای سنتی معماری ایران با قوس نیم دایره

طراحی نمای سنتی معماری ایران با قوس نیم دایره

طراحی نمای سنتی معماری ایران با قوس نیم دایره

برای طراحی نمای فضای شهری بهترین گزینه استفاده از نمای سنتی ایران است . امروزه معماری سنتی ایران در عین مدرن بودن می توان با نمای شهری همگن شود . این سبک را در ساختمان خود به کار ببرید و از آن لذت ببرید . نمای ایرانی کاملا با اقلیم کشور ما سازگار است و امروزه جایگاه ویژه ای پیدا کرده است . اما این نکته که در انتخاب متریال و تکنیک اجرای نما باید دقت شود را فراموش نکنید .

وجود طاق‌ها ، گره‌چینی‌ها ، بازی با نور و سایه ، انتخاب متریال‌های مناسب در طرح‌های معماری سنتی به زیبایی نمای شهری کمک می‌کند . در معماری سنتی آجر دارای جایگاه ویژه ای است . نظم و چیدمان آجر از تکنیک های آجرچینی تاثر پذیر است . با ما همراه باشید تا شما را انواع تکنیک های آجرچینی و انتخاب سبک مناسب برای نمای ساختمان آشنا کنیم .

۵ متریالی برای ساختمانی بلند که به زیبایی با آجر ترکیب می‌شوند

۵ متریالی برای ساختمانی بلند که به زیبایی با آجر ترکیب می‌شوند

آجر متریالی ارزشمند است که می تواند با متریال های سایر سبک های نما ترکیب شود . اگر به دنبال ترکیب متریال های دیگر با آجر هستید . شیشه ، چوب ، فلز ، کامپوزیت و سنگ بهترین انتخاب ها می‌باشند . در طراحی نمای ترکیبی ، رعایت سبک طراحی نما در ایجاد یک نمای چشم‌گیر بسیار مؤثر است .

شناخت انواع روش‌های اجرایی طراحی نمای ساختمان

شناخت انواع روش‌های اجرایی طراحی نمای ساختمان

در اجرای و طراحی آجر نما ، با توجه به سبک و تکنیک های مختلف 3 روش اصلی وجود دارد . این روش ها شامل ملات سیمان ، چسب و نمای خشک است . در ادامه هر کدام از روش ها را توضیح خواهیم داد .

اجرای آجر در نمای ساختمان با استفاده از ملات سیمان

ملات سیمان به عنوان سنتی‌ترین روش اجرای نمای آجری محسوب می‌شود. به همین دلیل، سرعت اجرای آن در مقایسه با روش‌های دیگر کمتر است. روش سنتی ماسه سیمان در هنگام اجرا، نیاز به محاسبات مهندسی ندارد. وجود سیمان در پوشش سطح دیوار، باعث می‌شود تا از سطح صافی برخوردار شویم.

اجرای نمای آجری با استفاده از چسب

برای اجرای این روش، شما باید در قدم اول در انتخاب چسب مخصوص اجرای نمای آجری دقت کنید. پس از انتخاب چسب مخصوص، شما باید سطح مد نظر را با پلاستر و نمای سیمانی پوشش دهید. بند‌کشی آجرها باید به شکل استاندارد اجرا شود؛ تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. در غیر این صورت، نفوذ رطوبت و یا آب باران باعث می‌شود، پوشش نما به مرور زمان تخریب گردد و یا آجر نما از سطح جدا شود.

اجرای آجر در نمای ساختمان به روش نمای خشک و بدون استفاده از ملات

در اجرای این روش، از هیچ ملاتی استفاده نمی‌شود. انواع چیدمان آجر از طریق تجهیزات فلزی مانند؛ ریل و پیچ و… انجام می‌شود. سیستم اجرایی نمای خشک عبارت است از: چهارچوب نگهدارنده اجزا، اتصالات و فضای مناسب عایق حرارتی و تهویه. در قدم اول، شما باید سطح مورد نظر را با عایق حرارتی از طریق چسب و یا اتصالات به دیوار متصل کنید؛ سپس با نصب چهارچوب، آجر نما را چیدمان کنید. برای قرار دادن عایق حرارتی، می‌توانید از فضای خالی بین عایق و نما استفاده نمایید. سرعت اجرای این روش در مقایسه با روش‌های دیگر، بسیار زیاد است.

بهترین تکنیک‌ها و ایده‌های طراحی نمای آجری ساختمان

تکنیک های کتنوعی برای اجرای نمای آجری وجود دارد . اما به طور معمول 12 تکنیک مهم برای اجرای نما وجود دارد که به شرح هر کدام خواهیم پرداخت . اگر به دنبال انتخاب طرحی مناسب ، سبکی زیبا و مدرن هستید با ما همراه شوید تا شما را با این تکنیک های مورد پسند آشنا کنیم .

تکنیک اجرای نمای ساختمان با آجر نسوز

آجر نما نسوز یکی از متریال های متنوع از نظر سایز و رنگ است . این محصول می تواند طراح های زسبا و متنوعی را بوجود آورد . انواع مختلفی از آجر نسوز نما وجود دارد که می توانید از آن برای طراحی نما استفاده کنید .

انواع آجر نسوز شامل : دکوراتیو ، پلاک ، رستیک ، کرافتسون می‌باشد . به وسیله متریال آجر نسوز می‌توان ، تکنیک‌های متنوع آجرچینی را به وجود آورد . برای داشتن نمای جذاب و ایجاد طرح‌های پیچیده در نما ، متریال‌ آجر نسوز گزینه مناسبی است .

تکنیک اجرای نمای ساختمان به شکل پوسته مواج یا پارامتریک

این تکنیک ظریف برای جابه جایی و شیب بندی در چینش آجرها کاربرد دارد . با این روش می توانید سایه روشن در نما ایجاد نمائید . پوسته مواج یا پارامتریک به جذابیت نمای ساختمان کمک می کند .

تکنیک اجرایی طراحی نمای آجری با الگوی شبکه سوراخ‌دار

این تکنیک در واقه بازی سایه و نور در نمای آجر نسوز است . چینش منظم آجر نما با تکرار الگویی خاص نقش مهمی در این نوع معماری دارد . با استفاده از فضای خالی بین آجرها ، الگویی خاص مشخص می گردد . در بین منافذ آجر نما هوا و نور در جریان خواهد بود . در نمای آجری با الگو و تکنیک شبکه سوراخ‌دار، تمام عناصر زیر سازی نما به کمک آجرهای نسوز ، با انواع رنگ و ساز پوشش داده می‌شوند .

تکنیک اجرایی پوسته پیچ خورده در طراحی نما با آجر

طراحان نما در این روش مدل های اجرا می کنند که علاوه بر زیبایی دارای الگوهای انعطاف پذیر باشند . در این تکنیک تهوبه هوا به صورت طبیعی صورت می گیرد . الکویی نمای پوسته پیچ خوره امکان اجرای نماهای پیچیده را به معمار خواهد داد . چینش خاص آجرها در مقابل پنجره ها در این روش ، تا حدی مانع از ورود صدا به ساختمان می گردد . ورود نور و بازی با سایه‌ها در تکنیک پوسته پیچ خورده نما ، زیبایی‌شناسی خارق‌العاده معماری سنتی ایران را یادآور می‌شود.

تکنیک اجرای نمای آجری به شکل الگوی وصله‌دار

تکنیک اجرای نمای آجری به شکل الگوی وصله‌دار

تکنیک اجرای نمای آجری به شکل الگوی وصله‌دار

متریال های قدیمی و جدید در بازسازی نماهای آجری با هماهنگی خاصی در کنار هم اجرا می شوند . ترکیب رنگ های مناسب و بافت های متنوع هماهنگی را در نمای آجری امکان پذیر کرده است . در نمای آجری وصله دار ایجاد کنتراست در رنگ های آجر نسوز جذابیت نما را دوچندان کرده است . تضاد در رنگ‌ های سرد و گرم و یا مکمل هم ، اشباع رنگ در ترکیب اصولی ، نمای تکامل‌ یافته‌ای را به وجود می‌آورد ، که می‌تواند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کند.

تکنیک اجرایی طراحی نمای آجری به شکل فاصله‌گذاری مجزا

تکنیک اجرایی طراحی نمای آجری به شکل فاصله‌گذاری مجزا

تکنیک اجرایی طراحی نمای آجری به شکل فاصله‌گذاری مجزا

نمایش خطوط مرزی و ساده برای متمایز کردن دو حجم در نمای آجر به شکل فاصله گذاری ، چینش آجرها به شکل توده ای انجام می گردد . این مدل طراحی نما جلوه های بصری را نمایان می کند . به وسیله بندکشی آجر نما دو حجم را از یکدیگر کاملا جدا و متفاوت کرده اند . در این سبک چینش آجرها از دور به صورت یکنواخت دیده می شود . اما با نزدیک شدن به نما ، شما متوجه بافت خیره‌کننده آن خواهید شد .

تکنیک اجرای نمای ساختمان با الگو پوسته پیکسل ، پیکسل

در تکنیک الگوی پوسته پیکسل ، پیکسل طرح های پیچیده ای خلق می شود . آجر به عنوان یک عنصر مدولار در این روش نقش پر رنگی ایفا می کند . طرح های انتزاعی در این روش به راحتی با هماهنگی در مقیاس آجرها قابل اجرا خواهد بود . در تصاویر دیجیتالی پیکسل ها کیفیت را مشخص می کنند . با مشاهده نمونه‌های اجرا شده ، شما متوجه این موضوع خواهید شد ، که هر آجر در نما به عنوان یک پیکسل جلوه می‌دهد . تا آنجا که توانایی اجرای طرح‌های پیچیده را امکان‌پذیر می‌کند .

تکنیک اجرای نمای ساختمان با الگوی زیگزاگی

با چینش زیگزاگی آجر نما جلوه ای جذاب پیدا خواهد کرد . در این روش آجرهای نما با الگویی از قبل تعیین شده به صورت زیگزاگ در ردیف های مشخص کار می شوند . آجرهای عرضی با زاویه‌ای تعیین شده در خلاف جهت عمودی نسبت به یکدیگر قرار می‌گیرند .

تکنیک اجرای طرح کرکره‌ای در نمای آجری

تکنیک اجرای طرح کرکره‌ای در نمای آجری

این تکنیک با استفاده از آجر کرکره ای قابلیت اجرا دارد . طراحان برای نمایش خطوط عمودی و افق در نما از آجر کرکره ای کم عرض کمک می گیرند . این آجر در طرح و رنگ های مختلف تولید می شوند . یکی از فضاهای مورد علاقه این سبک آلاچیق های بالای پست بام هستند .

طراحی قسمتی از جان‌پناه پشت بام به کمک متریال آجر و استفاده از تکنیک کرکره‌ای کاری بسیار جذاب است . در مناطق سرسیر بیشتر آجر کرکره ای قهوهای تیره مورد استفاده قرار می گیرد . ساختمان های دارای روف گاردن برای ساخت جان پناه از این آجر استفاده می کنند . ایجاد فضای سبز در نمای کرکره‌ای به کمک روف گاردن و یا تراس سبز ، باعث جذابیت نمای ساختمان می‌شود .

تکنیک اجرای طرح مشبک در نمای آجری

این روش یک تکنیک قدیمی در معماری سنتی ایران است . طرح مشبک در آجرچینی بسیار مورد توجه معماران قرار گرفته است . با ایجاد فواصل مشخص در بین آجرها ، نما را از حالت یکدست خارج کرده و طرح مشبک اجرا می شود . در واقع این عمل ، باعث ایجاد سایه‌اندازی و جلوه نما می‌شود .

تکنیک اجرای طرح مختلط در نمای آجری

ایجاد طرح‌های هندسی منظم مربع و مستطیل در سایزهای متفاوت در این تکنیک با استفاده از چینش آجرها به صورت طولی و عرضی انجام می شود .طرح مختلط نمای آجری با ایجاد نماهای جذاب و زیبایی را ایجاد نمودرا نمایان می کند . امروزه طرح‌های مختلط در نمای ساحتمان‌ها ، به شکل تکامل یافته‌ای نمایان شده‌اند .

تکنیک اجرای بافت طولی و عرضی در نمای آجری

تکنیک اجرای بافت طولی و عرضی در نمای آجری

بر اسا الگویی مشخص آجرهای نما به صورت طولی و عرضی در کنار یکدیگر قرار می گیرند . ساختمان های اداری ، تجاری و مسکونی با این سبک نمایی جذاب پیدا خواهند کرد . در این روش می توان طرح هایی از جمله سه بعدی، طرح مصری و طرح‌های مختلف براساس بندکشی‌ها به شکل استاندارد ایجاد نمود .

تکنیک اجرای نمای آجری ساختمانی که با فلز مشکی ترکیب شده

آجرها در انواع مختلف درون بسته‌بندی‌ها، اندازه‌ها و تعداد متنوع و مشخص در بازار عرضه می‌شوند. برای برآورد هزینه‌های اجرای نمای آجری، شما می‌توانید از طراح معماری و یا مهندس متره کمک بگیرید.‌ برآورد به صورت متر مربعی یا به شکل روز مزد انجام می‌شود. در صورتی که قصد دارید، تعداد آجرها را محاسبه کنید، می‌توانید از اندازه طول و عرض آجرها به همراه بندکشی‌ها استفاده کنید.

نمونه‌های اجرا شده استفاده از آجر در طراحی داخلی و نمای خارجی ساختمان

استفاده از تکنیک شبکه مشبک در نمای ساختمان آپارتمانی و ویلایی در ترکیب با فضای سبز خارجی ، جلوه بسیار زیبایی به نمای ساختمان شما می‌دهد . همچنین تکنیک پارامتریک ، با توجه به رنگ و مقیاس متریال‌های نمای خارجی در طرح‌های مختلف معماری شهری بسیار مؤثر است . ترکیب مناسب آجر و فلز در طراحی نما هم به کمک تکنیک‌ها و سبک‌های اجرا، به جذابیت نمای ساختمان کمک می‌کند . ترکیب مناسب دو متریال آجر و شیشه نیز با جلوه عناصر معماری و حیاط سازی سنتی مانند طاق آهنگ ، نمای ساختمان را به عنصر شاخص شهری معماری سنتی تبدیل می‌کند .

مسن تر

بهترین کارخانه آجرسازی ایران را بشناسید! معرفی 6 کارخانه آجر

جدیدتر

خرید 5 مدل بهترین آجر نسوز نما برای طراحی نمای ساختمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید