آجر قزاقی

نکات مهم قبل از خرید آجر نسوز نما

در این مقاله به نکات مهم قبل از خرید آجر نسوز نما و قیمت آجر نما نسوز ساختمان برای داشتن نمایی زیبا اشاره کرده ایم . پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله را بخوانید تا هنگام خرید آجر نما نسوز ، محصولی با کیفیت خرید کنید . افرادی هستند که برای نمای آجر نسوز کردن ساختمان خود دچار شک و تردید هستند .به همین دلیل دانستن مزایا و معایب نمای نسوز می تواند به انتخاب و خرید آن ها کمک نماید . در این مقاله می توانید نکات مهم فنی و مزیت ایراد آجر نسوز را بهتر بشناسید .

نکات مهم پیش از خرید آجر نسوز نما

پیش از خرید آجر نسوز لازم است که نکات مهم خرید آجر نما نسوز ساختمان را بدانید . با روش های تست کیفیت آجر که باید پیش از خریداری آجر نما آن ها را بدانید . پاسخ سوالات خود را در مورد نحوه ارسال ، نگهداری و قیمت آجر نما نسوز به راحتی پیدا کنید . پس با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی در مورد نحوه انتخاب و خرید انواع آجر نما نسوز اصفهان به شما بدهیم .

 

قبل خرید آجر نما مشخصات فنی آجر را بشناسید

سایز استاندارد آجر نما باید چقدر باشه ؟ آجر نما استاندارد و به طور کلی آجر نسوز استاندارد دارای ابعاد 2.5*33*7 یاغ 22.5*32*7 سانتی متر است . البته با توجه به نیاز مشتری اندازه های مختلفی از آجر نما تولید می گردد . پس جای هیچ گونه نگرانی نمی باشد . مهم ترین ویژگی هنگام خرید آجر نما نسوز دارا بودن نماد استاندارد ملی است .

نکات مهم قبل از خرید آجر نسوز نما | مزایا و معایب خرید انواع آجر نما – هدف از اجرای نما برای ساختمان سوال مهمی که برای هر کسی ممکن است پیش بیاید . پس از نصب و اجرای آجر نسوز بر روی نمای داخل و خارج ساختمان چه انتظاراتی را داریم ؟

  1. زیبایی مناسبی داشته باشد ؟
  2. عایق حرارتی و صوتی داشته باشد ؟
  3. دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد ؟
  4. نیاز به صرف هزینه اضافی برای نگهداری نداشته باشد ؟
  5. نصب محکم و بدون دردسری داشته باشد ؟

برای چه مکان هایی آجر نسوز را خریداری کنیم ؟

خرید آجر نسوز برای پوشش دیوار بیرونی ساختمان و نمای آپارتمان ، محوطه سازی باغ و حیاط ، آجر نما کف ، پوشش دیوار داخلی و … هر کدام می تواند نیاز مشتری را نشان دهد . پس باید بر اساس نیاز مشتری راهنمایی خوبی در زمینه خرید آجر نسوز نما ارائه دهیم .

مزایای استفاده از انواع آجر نسوز نما

  1. ضریب انبساط بالای آجر که موجب جلوگیری از ایجاد ترک در دیوار ساختمان و استحکام بیشتر مصالح می شود .
  2. کاهش شدید انتقال حرارت از داخل به بیرون و بلعکس به دلیل وجود آجر نما نسوز
  3. مقاومت بالای آجرهای نما در مقابل اشعه خورشید و عدم تغییر رنگ با تابش آفتاب
  4.  ایجاد یک نمای شیک و مدرن و زنده کردن معماری سنتی ایرانی شده با استفاده از آجر نماهای مدرن
  5. با خرید آجر نما نسوز ، مقاوم سازی نمای خارجی ساختمان در مقابل آتش سوزی تضمین می گردد
  6. ایمن و مقاوم کردن ساختمان توسط آجر نما نسوز در مقابل حوادث طبیعی همچون سیل ، زلزله و رعد و برق

اگر دوست دار طبیعت هستید باید این نکته را بدانید که با توجه به وجود مواد اولیه با پایه طبیعی و معدنی در آجر ، این متریال ساختمانی دوستدار طبیعت و محیط زیست می باشد .

معایب استفاده از انواع  آجر نسوز نما

وزن بالاتر  ، افزایش وزن سازه نسبت به نماهای سبک از معایب آجر نسوز می باشد . البته آجرهای نسوز ارائه شده توسط مجموعه آجر اصفهان ملکیان با روش های نوین تولید آجر نسوز رفع شده است . از همین رو برای سازه های مرتفع و بلند انواع آجرهای نسوز ارائه شده توسط ما استفاده می گردد . تیره شدن سطح آجر نما به دلیل آلودگی محیطی و باران های اسیدی . شوره و سفیدک زدن آجر نما بسیار رایج است . برای رفع این مشکل پس از خرید آجر نما نسوز بر روی سطح آجر نما محلول مخصوص نانو زده می شود .

 

نمونه آجر نمای ساختمان
نمونه آجر نمای ساختمان

قیمت آجر نما

آجر نما دارای قیمت های مختلفی است . مهم ترین دلیل این اختلاف به جنس مواد اولیه ، خاک نسوز و درجه پخت آجر درون کوره مربوط می گردد . البته برند آجر نما نسوز نیز در این اختلاف قیمت آجر نقش اساسی دارد .

 

از کجا آجر نسوز نما خریداری کنیم ؟

اگر به دنبال قیمت بهتر و به صرفه تری هستید برای خرید هستید . پیشنهاد می کنیم از شرکتی که آجر نسوز را تولید می کند اقدام به خرید نمائید . هر چند که این شرکت ها آجر نما را به صورت خرد به مشتری نمی فروشند . اغلب این شرکت ها اقدام به فروش عمده آجر نسوز نما می کنند . بهترین راه برای خرید آسان ، بی دغدغه و قیمت مناسب آجر نما نسوز خرید از آجر اصفهان ملکیان می باشد . مجموعه ما تمام محصولات را به قیمت مناسب و با کیفیت عالی به خریداران خرد و عمده آجر نسوز ارائه می دهد .

 

آشنایی با روش های تست کیفیت آجر نسوز نما

آجرها بیشترین کاربرد را در ساخت و سازهای ساختمانی دارند . آجر نما نسوز نیز دارای اهمیت زیادی برای نماسازی این ساختمان ها دارد . به همین کیفیت آجر نما نسوز از اهمیت فراوانی برخوردار است . برای اطمینان از کیفیت و پایداری آجر نما نسوز باید بر روی آن آزمایشاتی صورت پذیرد .

حال به نکته اصلی این مقاله می رسیم ، حالا چطور آجر نما را تست کیفیتی کنیم . یعنی از کجا بفهمیم یک آجر نما با کیفیت است . این موارد اصلی ترین نکات برای شناسایی آجر نمای مرغوب می باشد .

قبل از خرید آجر نسوز نما با انجام دادن انواع آزمایشات روی آجر و رعایت مواردی که در پایین این مطلب ذکر کرده ایم . یک آجر استاندارد ، باکیفیت و بادوام را خریداری کرده اید . فقط این نکته را از یاد نبرید که خرید آجر از یک فروشگاه اینترنتی مطمئن همچون آجر اصفهان ملکیان کار شما را ساده تر و خیالتان را راحت تر می کند .

تست عدم شکستگی و ترک آجر نما

قبل از خرید آجر نسوز نما ، حتما یک بسته از آجرها را مشاهده کنید . این کار با چشم غیر مسلح نیز قابل انجام است . تا هیچ گونه شکستگی یا ترکی بر روی آن مشاهده نشود . ممکن است به دلیل بارگیری غیر اصولی هنگام ارسال بار ، آجر نما دچار شکستگی شود . حتما قبل از خرید آجر نسوز از فروشنده تضمین بگیرید که بعدا آجر شکسته تحویل شما داده نشود .

تست وجود ترک و شکستگی بر روی آجر
تست وجود ترک و شکستگی بر روی آجر

تست اندازه و خمیدگی آجر نما

چند قطعه از آجر پلاک برای نمونه را اندازه گیری کنید . طول ، عرض و ارتفاع آن ها باید هم یکسان باشند . اگر آجرها هم اندازه بودند ، آجری با کیفیت را خریداری کرده اید . لازم به ذکر است که آجر نما باید بدون تاب و صاف باشد . ظاهر آجر نمای خوب مکعبی و بدون خم است . اگر آجر خمیدگی داشته باشد به دلیل پخت نامطلوب درون کوره است . لبه های آجر نسوز نما باید لبه راست یا ۹۰ درجه داشته باشند . منظور این است که لبه های آجر فاقد لب پریدگی باشد . در کل در این زمینه منظم و یکدست باشند .

تست عدم لب پر شدن آجر نما نسوز
تست عدم لب پر شدن آجر نما نسوز

تست ضد شوره بودن آجر نسوز نما

ابتدا یک نمونه آجر از شرکتی که قصد خرید از آن را دارید دریافت کنید . بعد آن را درون یک ظرف آب قرار دهید . بعد از 24 ساعت آجر را بیرون آورده تا کاملا خشک شود . اگر روی آن لایه سفید یا خاکستری بود نشان دهنده قلیلیی یا شوره آجر است . میزان این شوره به صورت استاندارد 10 درصد است . اگر این میزان بیشتر باشد آجر از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست .

تست میزان جذب آب آجر نما

پایین بودن درصد جذب آب آجر از مهم ترین موارد کیفیت آجر نما می باشد . ابتدا یک آجر خشک را وزن نمائید . سپس درون یک ظرف آب به مدت 24 ساعت قرار دهید . بعد از این زمان آجر را وزن کنید .

فرمول اندازه گیری جذب آب آجر نسوز نما: 100 * {وزن آجر خشک / (وزن آجر خشک-وزن آجر خیس)}

هر چه درصد به دست آمده کمتر باشد . محصول با کیفیت تری را خریداری خواهیم کرد . در کل آجرهایی که جذب آب کمتر از 15 الی 20 درصدی داشته باشند با کیفیت تر هستند .

تست جذب آب آجر نمای ساختمان
تست جذب آب آجر نمای ساختمان

تست مقاومت حرارتی آجر

انواع آجر نما تا 1200 الی 1400 درجه در برابر حرارت آتش مقاوم هستند . همین امر موجب نسوز بودن آن شده است . آجر نما نسوز با کیفیت و اصل ، واقعا نسوز می باشد . در آتش سوزی ها نمی سوزند و ذوب نمی شوند . همچنین تغییر شکل و فرم نمی دهند .

تست رنگ آجر نما

یک آجر نما را از وسط بشکنید ، سپس داخل آن را مشاهده کنید . رنگ داخل و بیرون آجر نما باید یکی باشد . در غیر اینصورت آجر نما کیفیت خوبی ندارد . اما اگر رنگ بیرون و درون آجر یکی بود حتما از کیفیت خوبی برخوردا می باشد . با یک نگاه کلی به سطح آجر ، باید رنگ آجر ها یکنواخت باشد و هیچگونه زائده ای بر روی آن مشاهده نشود .

تست توپر بودن آجر نما

سعی کنید یک آجر را بشکنید ، اگر داخل آن فضای خالی وجود داشت . نشان دهنده این است که در ساخت آجر نما مرحله فشرده سازی آن به خوبی انجام نشده است . اصطلاحا به این محصول آجر پوک میگویند که نشان دهنده بی کیفتی آجر است .  آجر پوک در یخبندان ترک بر می دارد . می توانید دو آجر را به هم بکوبید . اگر صدای زنگ داری شنید آجر توپر است . اگر صدای بم شنید آجر پوک و بی کیفیت است .

آزمون تست کیفیت برخورد دو آجر نما به یکدیگر
آزمون تست کیفیت برخورد دو آجر نما به یکدیگر

نحوه بررسی ظاهر آجر نما

بر روی سطح آجر نمای با کیفیت نباید گودی و حفره ای وجود داشته باشد . قبل از خرید آجر نما سطح آن را از نظر صافی بررسی کنید . سطح آن باید کمی زبر ، تراز و صاف باشد .

تست آجر نما نسوز با کیفیت
تست آجر نما نسوز با کیفیت

تست یکدست بودن رنگ آجر نما نسوز با کیفیت

با کشیدن ناخن بر روی یک قطعه آجر نما نسوز ، نباید دچار خراشیدگی شود . به این تست ، تست سختی آجر نما می گویند که در آن آجرها نباید تغییر شکل دهند . آجری که از این تست به خوبی بر بیاید آجر سخت نامیده می شود .

تست مقاومت فشاری و خرد شدن آجر

آجرها به هنگام ساخت تحت فشار قرار می گیرند . بنابراین مشخص کردن مقدار مقاومت فشاری آجر لازم و ضروری است . این تست را فقط با استفاده از دستگاه های پیشرفته آزمایشگاهی می توان انجام داد . تست مقاومت فشاری مربوط به میزان تحمل آجر زمانی که فشاری بر روی آن پرس می شود را مشخص می کند .

 

مسن تر

عامل فروش کارخانه آجر کمالی نما اصفهان

جدیدتر

نما سازی و کف سازی ساختمان با آجر نما نسوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید