جالب ترین کاربردهای آجر لفتون

جالب ترین کاربردهای آجر لفتون

درباره آجر لفتون چه می دانید ؟ آیا کاربردهای جالب انواع آجر لفتون را می دانید ؟ از آجر لفتون برای دیوارهای ساختمان‌های مختلف مسکونی ، اداری ، ویلا ، سوله‌ها و حتی هتل استفاده می‌کنند . لفتون، یکی از خاص و زیباترین و بهترین آجرهای ساختمان است . این نوع آجر از نظر طرح و رنگ نسبت با سایر آجرهای تفاوت هایی دارد .

آجر لفتون یا آجر نما سوراخدار به صورت چهر طرف نما و سه طرف نما تولید می شود . این خصوصیت بازر آجر لفتون نما می باشد که نیاز به نماسازی را برطرف کرده است . با نگاهیی به دیوارهای ساخته با آجر لفتون اصفهان تفاوتی با سایر آجرنماها نخواهید دید . جالب است بدانید این آجر را می‌توانید در رنگ‌های مختلف در بازار مشاهده کنید از جمله پرکاربردترین رنگ‌های آجر لفتون رنگ زرد و قرمز است .

آجرهای لفتون دارای ساختاری با مقاومت ایده آل هستند . بهترین گزینه برای ساخت دیوارهای باربر این نوع آجر می باشد . نحوه اجرای آن نیز به‌صورت پازل است که به افزایش مقاومت و استحکام دیوار در برابر وزن و فشارها بسیار کمک می‌کند .

کاربردهای آجر لفتون

آجر لفتون چیست و چه موادی در ساخت آن استفاده شده است ؟

آجر لفتون از موادی از جمله خاک نسوز ، خاک رس و شیر تولید می شود . این آجر را به عنوان آجر دکوراتیو استفاده می کنند و بسیار پر طرفدار است . برای کاهش وزن لفتون بر روی سطح آن سوراخ هایی وجود دارد . در ساخت دیوارهای حائل و غیر حائل از آجر 10 سوراخ لفتون استفاده می کنند . این آجر با نام‌های دیگر مانند آجر زبره ، آجر نما زبره ، آجر نما سورخدار و آجر سوله بازی در بازار شهرت دارد که بعد از اجرا نیازی به طراحی نما ندارد .

آجر لفتون به صورت بسته بندی شده و فله ای فروخته می شود .  برای دیوارهای ساختمان‌های مختلف مسکونی ، اداری ، ویلا، سوله‌ها و حتی هتل استفاده می‌کنند . تعداد آجرهای لفتون اصفهان داخل بسته‌بندی‌ها متفاوت است . اما معمولاً بین 12 الی 14 قالب آجر داخل هر بسته قرار دارد .

با سابقه ترین شهر در تولید آجر لفتون اصفهان می باشد . همچنین این آجر در شهرهای مختلف کشور تولید می‌شود . جالب است بدانید امروزه تولیدکنندگان عزیز با صادرات آجر قرمز سوراخ‌دار سه نما به کشورهای خارجی توانسته‌اند برای کشورمان ارز آوری خوبی داشته‌ باشند .

تفاوت انواع آجر لفتون با دیگر آجرها

تفاوت آجر لفتون با سایر آجرها

آجرهای لفتون از نظر شکل ، ابعاد و مشخصات فنی با سایر آجرها فرق دارد . به همین دلیل در جاهای مختلف ساختمان کاربرد آن بر اساس شکل و مشخصات متفاوت خواهد بود . تفاوتی که اجر لفتون با دیگر آجرهای دارد ، کاربرد آن در قسمت‌های مختلف ساختمان است . برای نازک کاری قطعا بهترین گزینه آجر لفتون است اما برای سفت کاری آجر سفال مناسب تر است .

این آجر با نمای سه طرفه و چهار طرف برای نمای ساختمان بسیار کاربرد دارد . از دیگر تفاوت‌های آن می‌توان به تعداد سوراخ‌ها اشاره کرد . بجز مدل نیمه که دارای 5 سوراخ است ، مدل اصلی آن از 10 سوراخ برخوردار است . این سوراخ ها علاوه بر سبک سازی سازه با قرار گرفتن ملات داخل آن ها ویژگی ضد زلزله را به ساختمان می دهند .

همچنین این آجر پرطرفدار از نظر وزن و فشردگی نسبت به دیگر آجرهای متفاوت است و رنگ‌بندی متنوع آن نیز باعث شده‌است نسبت به دیگر آجرهای طرفداران بیشتری داشته‌باشد. از جمله رنگ‌بندی های رایج این آجر می‌توان به رنگ‌های زرد ، قرمز ، گلبهی و. قهوه ای اشاره کرد .

کاربردهای آجر لفتون را می شناسید ؟

لفتون نام روستایی در بخش دولت آباد اصفهان می باشد . این آجر ابتدا در این روستا مورد استفاده قرار گرفت . به همین به آجر لفتون اصفهان شهرت پیدا کرد . به مرور و با گسترش صنعت ساختمان سازی در شهرهای دیگر نیز به تولید رسید . اما خاک آجر لفتون اصفهان بسیار مرغوب تر و مناسب تولید این محصول می باشد .

این آجر برخلاف این‌ که کاربرد فراوانی دارد ، قیمت مناسب آن توجه خیلی‌ها را به جلب کرده است . این موضوع باعث شده نگاه انبوه سازان به آن بیشتر از آجر ده سوراخ باشد . دیوارچینی مهم کاربردی است که آجر 10 سوراخ لفتون دارد . معمولاً لفتون برای دیوارهای تحت فشار و وزن زیاد کاربرد دارد که با چیدمان پازل بخوبی فشار بالا را تحمل می‌کند.

نمای ساختمان نیز از کاربردهای دیگر لفتون است . به دلیل صاب بودن کناره های لفتون ، نیازی به نما کردن نمی باشد . اگر این آجر به خوبی بندکشی شود نمای ساختمان را بهتر نشان خواهد داد . سوله سازی با این آجر بسیار رایج است و به آجر سوله سازی نیز شناخته می شود . زیرا چیدن دیوار با آجرهای لفتون از استحکام بهتری برخوردار خواهد بود .

آجر لفتون با مقاومت بالا و جذب آب بسیار کم یکی از بهترین پیشنهادها برای سوله سازی است . این آجر با اشکال مختلف در مکان های مختلفی نیز استفاده می گردد . رایج ترین مدل آن آجر 5 سوراخ یا آجر لفتون نیمه است . آجر نیمه لفتون با مقاومت بالای خود برای نما ، ترمیم دیوارهای قدیمی و مکان های کم عرض مناسب است .  قالب‌های بزرگ لفتون نیز برای طاق زنی ، سوله سازی ، نما ، دیوار چین محوطه و منهول فاضلاب کاربرد دارد . قالب‌های کوچک آن در محیط‌های مختلف مانند سقف به کمک تیرآهن ، دیوار چین اتاق‌ها ، تراس ، پشت کار و طاق زنی بسیار مشاهده می‌شود .

این نکات را هنگام خرید آجر لفتون در نظر بگیرید

این نکات را هنگام خرید آجر لفتون در نظر بگیرید !

قیمت آجر لفتون قبل از خرید آجر اولین چیزی که فکرمان را مشغول می‌کند .این آجر بر اساس عوامل مختلفی قیمت گذاری می شود . کیفیت ، وزن ، رنگ ، تحمل فشار و دیگر موارد از جمله این عوامل موثر بر قیمت آجر سوراخ دار لفتون می باشد . در هنگام خرید آجر لفتون به ساختار و مشخصات آن دقت داشته باشید .

 با نکات مهم و کلیدی هنگام خرید لفتون بیشتر آشنا شوید !!!

وزن آجر لفتون یکی از موارد مهم قبل از خرید آن محسوب می شود . آجرهای لفتون قالب کوچک 5 سانتی دارای وزن 750 گرم هستند . آجر لفتون قالب بزرگ 5 سانتی دارای وزن 880 تا 910 گرم می باشد . البته در قالب های کوچک 5.5 سانتی وزن آجر از 800 تا 820 گرم می باشد .

حتما تعداد آجر مورد نیاز خود را قبل از خرید آجر لفتون محاسبه نمائید . به کیفیت و ظاهر آجر دقت کنید . اگر دارای رنگ یکنواخت و ظاهری یکدست بود از کیفیت خوبی برخوردار است . قدرت مکندگی لفتون نیز مهم است و باید در زمان کمی آب ملات را درون خوب جذب کند .

مسن تر

6 نکته مهم دیوار چینی با انواع آجر سفال

جدیدتر

شگفت انگیزترین آجر در ساختمان سازی

‏2 در مورد “جالب ترین کاربردهای آجر لفتون

  1. ببخشید نفوذ آب تو این آجر های لفتون چجوریه؟ یعنی اگر جایی که می خوایم این آجر رو استفاده کنیم زیاد در معرض بارون یا رطوبت باشه آیا امکانش هست که آجر نم بکشه و خراب بشه؟

    • سلام . آجر نما لفتون ۱۰ سوراخه زرد که از خاک رس تولید میشه جذب آب داره اما اصولا این اجر در بدنه دیوار یا سوله کاربرد داره و اب روی ان قرار نمیگیره . اگر شما بعنوان کف فرش میخواستید استفاده کنید اون موقع نم میکشید اما باز هم خراب نمی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید