نقد و بررسی مشخصات انواع آجر نسوز نما

نقد و بررسی مشخصات انواع آجر نسوز نما

آجر نسوز نما در اصل نوعی از آجر با ساختار و مشخصات متفاوت با سایر آجرهای ساختمانی است . برای تهیه این آجر‌ها از خاک نسوز و خاک چینی استفاده می گردد . سپس درون کوره هایی در حرارت بالای 1500 درجه پخته می‌شوند . در مقابله با دماهای بالا به دلیل ساختار مولکولی بسیار منظم و مستحکم مقاوم است . موارد مصرف آجرنما نسوز در کوره‌ ها ، پاتیل‌ ها و عایق کاری صنعتی می باشد . از انواع معمولی آجر نسوز در نماهای آجری منازل و آپارتمان ها استفاده می‌شود .

علاوه بر شکل و متراژ و … برای احداث ساختمان ها  ، نوع مصالح به کار رفته در آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد . هر چقدر از مصالح خوب و با کیفیت در ساختمان استفاده شود مقاومت آن در برابر شرایط جوی بیشتر می شود . مصالح ساختمان ، تاثیر بسیار زیادی در زیبایی و در چشم نواز بودن سازه دارد و این امر موجب بالا بودن قیمت ساختمان نیز می شود .

آجر نما نسوز از جمله مصالح مهم و ضروری برای زیبایی نمای ساختمان است . این آجر در دمای 1500 درجه سانتی گراد در داخل کوره پخته می شود و ساختار مولکولی بسیار ظریفی دارد . نوع ساخت این محصول موجب می شود تا این آجر ها مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت  داشته باشند. حتی همانطور که از نامش مشخص می باشد در آتش سوزی نیز مقاوم بوده و از بین نخواهد رفت.

 تنوع  در رنگ ، شکل و مواد اولیه تشکیل دهنده آجر نسوز موجب می شود تا از آن ها بدون ترس از تاثیرات شرایط جوی موجود در منطقه برای ساخت و سازهای متفاوت در مکان های جغرافیایی مختلف بهره برد و با هر شکل ساختمان  و با هر رنگ آن را ست کرد و زیبایی ساختمان را دو چندان نمود .

مزایای آجر نسوز نما برای اجرا در نمای ساختمان

  • طیف رنگی گسترده
  • مقاومت در برابر فرسایش
  • مقاومت در برابر نفوذ آب
  • سبکی و نصب آسان
  • جذب بالای ملات و سیمان
  • استحکام بالای نما بعد از نصب این نوع از آجر نما
  • ابعاد گوناگون
انواع آجر نسوز نما
انواع آجر نسوز نما

قیمت خرید و فروش آجر نما نسوز

کاربرد و گرید آجر بر روی قیمت انواع آجر نسوز نما تاثیر گذار است . با توجه به قیمت آجر نسوز در مقایسه با سایر آجرها دلیل اصلی گران بودن آن خاک نسوز مورد استفاده در آجر است . البته قیمت خاک نسوز هم به دلیل مشکل بودن تولید آن بالا می باشد . ویژگی های مختلف آجر نما نسوز اصلی ترین موضوع خریدارن این محصول است . مشتریان خرید آجر نسوز ارزان و با کیفیت با توجه به این مسائل اقدام به خرید آجر می کنند .  آجر نسوز اصفهان بسیار با کیفیت و پر کاربرد می باشد زیرا خاک نسوز انواع آجر نسوز نما در این استان از کیفیت مطلوبی برخوردار است .

مواد تشکیل دهنده آجر نسوز

همان طور که می دانید خاک رس از انواع مختلف سنگ دانه های ریزی تشکیل شده است . آلومینا و سیلیس به همراه کئولینیت ویژگی های نسوز خاک را در مقابل مقاومت حرارتی آن بالا می برند . در صورتی که خاک رس حاوی مقادیر زیاد سیلیس ، کائولینیت و آلومینا باشد به آن خاک رس نسوز می گویند . آجرهای نسوز در ابتدا از خاک رس بوده اند . پس از کنده شدن از زمین در یک کوره فشرده پخته می شدند .

صنایع برای اینکه کیفیت آجر نسوز را بهبود دهند مواد معدنی را به بدنه آجر اضافه نمودند . از جمله این مواد معدنی آهن و کلسیم هستند که برای ایجاد مولیت و سیلیمینیت به بدنه آجر اضاف گردید . امروزه آجرهای نسوز فرآیند و مقیاس درجه بندی خاصی برای تعیین ویژگی ها و کاربردها به اشتراک می گذارند . در این شرایط یک توده جامد از مواد با حرارت و فشار بدون ذوب شدن آن تا نقطه مایع شدن تشکیل می شود که ویژگی نسوز دارد.

مشخصات انواع آجر نسوز نما

اغلب آجرهای نسوز ساخته شده از خاک رس حاوی سیلیس و آلومینا هستند. برای افزایش مقاومت آجرهای نسوز از آلومینای بیشتری استفاده می کنند . آجرنسوز می تواند تا 3000 درجه فارنهایت دما را تحمل کند . وجه تمایز آجرهای نسوز با آجر معمولی ترکیب شیمیایی موجود در خاک رس آجر نما نسوز است . آجرهای نسوز در متریال خود دارای مقدار اندکی منیزیم ، کلسیم ، آهن ، پتاسیم و تیتانیوم هستند .

گریدهای آجر نسوز نما با توجه به مقاومت آن ها در برابر آتش متفاوت است . این آجر را با عنوان آجر نسوز کوره می شناسند . تولید کنندگان آجر نسوز معمولاً از آجرهایی با محتوای آلومینا بیشتر به اندازه ۴۰ تا ۴۴ درصد استفاده می کنند . انواع آجرهای نسوز نصب شده در شومینه ها در حدود ۱۷۵۰ تا ۱۸۰۰ درجه فارنهایت حرارت را تحمل می کنند . دارای کمترین میزان آلومینا حدود ۲۴ تا ۲۶ درصد هستند . این ها آجرهای نسوز کم مصرف محسوب می شوند و به آجر نسوز شومینه معروف هستند .

مواد تشکیل دهنده آجرنسوز

آجرهای نسوز از مواد پایه نسوز دارای مقاومت دمایی بالا تشکیل شده است . کانی های معدنی و پوکه های معدنی خیلی از جمله این مواد هستند . این مواد اولیه برای تولید آجر نسوز به مواد نسوز معروف هستند . معمولا سرامیلی و غیر فلزی و پایداری قابل قبولی در حرارت های بالا دارند .

مناسب ترین قیمت آجر نما در بازار

خرید و فروش آجر نما در ایران بسیار زیاد است . نمای آجر اغلب طرفداران زیادی دارد . مخصوصا از زمانی که سلیقه هم به ذوق معماران ایرانی افزوده شد . ترکیب آجر نما در نمای ساختمان با سنگ و یا سایر آجرنماهای موجود در بازار زیبایی خاصی به نمای ساختمان شما خواهد بخشید . روزانه خریداران زیادی به صف خرید آجر نما اصفهان در ایران افزوده می شود . با توجه به این که انواع مختلفی آجر نما در این صنعت تولید می شود . طبیعی است که قیمت آجر نما دارای تفاوت باشد . آجر نما در کیفیت های مختلفی تولید می گردد . مناسب ترین قیمت فروش آجر نما ، به آجر نماهای تولید داخلی در بازار مربوط می شود . همان طور که گفتیم آجر نما دارای انواع مختلفی است. به همین خرید یک آجر نمای مرغوب به یک چالش تبدیل شده است .

 

مسن تر

فروش عمده آجر نسوز اصفهان

جدیدتر

دفتر فروش کارخانه آجر نقشینه اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید