راهنمای بهترین روش بندکشی آجر نما نسوز

راهنمای بهترین روش بندکشی آجر نما نسوز

در این مقاله سعی کردیم تا راهنمای بهترین روش بندکشی آجر نما نسوز را به شما آموزش دهیم. با توجه به رواج استفاده از آجر نما نسوز برای نما کردن ساختمان، طراحی و اجرای آن بسیار حائز اهمیت می باشد. از جمله ویژگی هایی که برای آجر نسوز نما می توان به آن اشاره کرد شامل این موراد است:

  • دوام و مقاومت بالا در برابر حرارت
  • عدم نفوذ رطوبت و آب
  • تنوع در طرح و رنگ
  • طول عمر بیشتر نسبت به سایر متریال ها
  • قابلیت اجرای ترکیبی با متریال های دیگر
  • عدم تغییر رنگ در برابر نور خورشید
  • کاهش هزینه های مصرفی انرژی
  • عایق صوتی و حرارتی مناسب

انواع مختلف آجر نمانسوز را می توان به صورت های مختلفی چینش و در بخش های گوناگون ساختمان اجرا نمود. مهم ترین چیزی که می توان ظرافت و زیبایی نما را دو چندان کند بندکشی آجر نما نسوز است. در واقع بندکشی آجر نما اصفهان به عنوان آخرین کار در فرایندنماکاری ساختمان می باشد. راهنمای بندکشی آجر نما نسوز تمامی فوت و فن ها و ویژگی های بندکشی را در اختیار نصابان آجر نسوز می گذارد و روند اجرا را به مهارت و دانش بیشتر هدایت می کند.

تاثیر نقش بندکشی در اجرای آجر نما نسوز

بندکشی آجر نما نسوز مهم ترین فرایند در تکمیل فرایند نما کردن است. در واقع این مرحله از اجرای نما نقش مهمی در پذیرش انبساط و انقباض سطحی نما دارد. اگر این مرحله به درستی و ظرافت انجام شود آب باران و رطوبت نمی تواند به داخل قشرهای داخلی نما نفوذ کند.

به همین دلیل بندکشی آجر نما نسوز باید با دقت و مهارت کافی انجام شود. همچنین ملاتی که برای این کار آماده می شود باید ریزدانه و پر مایه باشد تا خاصیت جاذبه مویی ایجاد نشود. بندکشی آجر نسوز نما باید به گونه ای انجام شود که به عنوان کار نهایی نصب و اجرای آجر نسوز زیبایی و جذابیت کار را تکمیل نماید.

راهنمای فرایند اجرای بندکشی آجر نسوز
راهنمای فرایند اجرای بندکشی آجر نسوز

راهنمای فرایند اجرای بندکشی آجر نسوز

برای انجام عملیات بندکشی آجر نسوز باید در ابتدا محل مورد نظر به وسیله ی برس کاملا تمیز شود. درزهای بین آجر نما سفید باید قبل از بندکشی با آب مرطوب شود. فاصله بین بندهای نمای نسوز لا توجه طراحی نما از 8 تا 20 میلی متر متفاوت است. مقدار مصرف پودر بندکشی از موارد مهمی می باشد که بسته به فاصله ی آجر نسوز از هم می تواند به طور میانگین از 2 تا 4 کیلوگرم در هر متر مربع نمای آجر نسوز را شامل شود.

قطر سنگ دانه ها در بندکشی آجر نما نباید از 1 میلی متر بیشتر باشد. دمای مناسب برای اجرای بندکشی انواع آجر نما بین 5 تا 35 درجه سانتی گراد می باشد. هنگامی که می خواهید ملات مورد نیاز را آماده کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که ملات نباد دارای ناخالصی باشد. بندکشی آجر نسوز نباید سریعا بعد از اتمان نمای ساختمان انجام شود. حداقل چند هفته باید فاصله ایجاد شود و بندکشی بعد از نصب کامل آجر نسوز و خشک شدن آجر نسوز طی چند هفته صورت پذیرد.

 

 

در استفاده از ملات آماده برای بندکشی بهترین زمان حدود 2.5 ساعت می باشد. برای اینکه ملات به صورت یکدست شود حتما به مدت چند دقیقه آن را خوب ورز دهید. سپس ملات یکدست را بر روی قلم ملات کشی بریزید و بین شیارها تزریق کنید. بعد از اتمام بندکشی هرگز از دستمال مرطوب برای تمیز کردن نما استفاده نکنید. بهترین روش استفاده از برس بعد از گذشت دو ساعت بعد از پایان بند کشی می باشد.

اهمیت بندکشی در نصب آجر نسوز

بندکشی در ساختمان اگر به طور دقیق و تمیز انجام شود، جلای ساختمان را به رخ می کشد. زیبایی وصف ناپذیری را به نمای ساختمان می دهد. برای اجرای دقیق بندکشی باید دانش و مهارت کافی داشته باشید. رنگ ملات بندکشی نباید با رنگ آجر نما نسوز یکسان باشد. این کار به زیبایی و جذابیت نما بیشتر کمک می کند. این موضوع در بندکشی و نصب آجر نسوز به خصوص در نمای ساختمان از اهمیت فوق العاده زیادی بر خوردار می باشند. بنابرین باید توان تشخیص کاربرد رنگ های مناسب در کنار هم را داشت.

راهنمای تهیه پودر بندکشی در نصب آجر نسوز نما
راهنمای تهیه پودر بندکشی در نصب آجر نسوز نما

راهنمای تهیه پودر بندکشی در نصب آجر نسوز نما

همان طور که در سایت آجرچی آمده یکی از نکات مهمی که برای بندکشی باید رعایت کرد

بهترین زمان برای بندکشی ۴۸ ساعت بعد از نصب آجر است و قبل از انجام بندکشی لازم است تا نقاطی که باید بندکشی انجام شود مرطوب باشند.

برای انجام بندکشی آجر نسوز باید ملات تهیه شود. روش آماده کردن ملات بندکشی آجر نما کار راحتی است. برای تهیه ملات، پودر بندکشی آجر نسوز را با آب مخلوط می کنیم. میزان آب مخلوط شده با پودر بندکشی آجر نما نسوز باید مناسب باشد. به طور معمول مقدار آبی که برای تهیه ملات و مخلوط کردن به ملات خشک لازم است در حدود 15 درصد وزن ملات می باشد و بیشتر از این مقدار موجب کاهش چسبندگی می باشد.

بعد از اضافه کردن آب به ملات باید ملات ورز داده شود تا زبری خود را از دست دهد و آماده برای بندکشی شود. بعد از تهیه ملات برای بندکشی تنها تا حدود 3 ساعت زمان برای استفاده از ملات نیاز هست و حتما بندکشی در این مدت باید انجام شود. در غیر این صورت ملات های باقی مانده دیگر قابل استفاده نخواهند بود و باید دور ریخته شوند.

مسن تر

شناخت 8 روش مهم تست کیفیت آجر

جدیدتر

بهترین سبک طراحی نما با آجر نما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید