شگفت انگیزترین آجر در ساختمان سازی

شگفت انگیزترین آجر در ساختمان سازی

آجر نما نسوز یکی از مصالح ساختمانی است که از مقاومت بالایی برخوردار بوده و جز مهمترین متریال ها در نمای ساختمان به شمار می رود . با توجه به پیشرفت تکنولوژی کیفیت تولید انواع آجر نما نیز بالا رفته است . آجر نسوز یکی از بهترین نوع آجر نما و شگفت انگیزترین آجر در ساختمان سازی بوده که مورد استقبال معماران قرار گرفته است .

این محصول پر فروش در بازار آجر اصفهان علاوه بر زیبایی و تنوع رنگ ، بسیار مقاوم تر از آجر های دیگر به شمار می رود . در ادامه این مقاله زمینه آشنایی با آجر نسوز و نکات مهمی که قبل از خرید باید بدانید را برای شما فراهم می کنیم .

آشنایی با آجر نسوز
آشنایی با آجر نسوز

آشنایی با آجر نسوز و ویژگیهای خاص این محصول

آجر نسوز در برابر حرارت بسیار مقاوم است و این موضوع به دلیل مواد نسوز و ساختار ظریف و منظم این محصول است . خب این ویژگی چیزی نیست که تمام آجرها از آن برخوردار باشند . به همین دلیل این نوع آجر می تواند فشار و ضربه را به راحتی تحمل کرده و ساختار فیزیکی خود را در برابر تاثیرات شیمیایی حفظ کند . خاک چینی از جمله مواد به کار رفته در ساختار آجر نسوز است .

کانی های نسوز موجود در این خاک مقاومت آجر در مقابل گرما و حرارت را افزایش می دهد . البته در حفظ خواص فیزیکی و شیمیایی آجر نیز نقش دارد که موجب کاربرد آن در ساخت انواع کوره ها شده است . آجرهای نسوز در زمینه های متفاوت همچون پوشش جداره آتشدان ، ساختن باربیکو ، نماکاری ساختمان ، محوطه سازی و دکوراسیون داخلی کاربرد دارند.

تنوع رنگی در ساختار آجرهای نسوز

یکی از دلایل مهم استفاده های متفاوت از آجر های نسوز ، تنوع رنگی آن است . تنوع رنگ باعث خرید بیش از پیش آجر نسوز نما شده است و در نوع خود یک مزیت محسوب می گردد . قهوه ای ، زرد ، مشکی و قرمز از جمله این رنگ ها هستند و طیف وسیعی از رنگ ها را شامل می گردد . همخوانی مصالح ساختمان از نظر رنگ بسیار مهم است . آجر نسوز به دلیل داشتن رنگ طبیعی به خوبی با سایر مصالح ساختمانی همگن می شود . جالب است بدانید از رایج ترین رنگ های این آجر شگفت انگیز که طرفداران بالایی را به خود جذب کرده ، رنگ قهوه ای و قرمز آن است .

کاربرد آجر نسوز ، شگفت انگیزترین آجر در ساختمان سازی

بهترین انتخاب برای بالا بردن طول عمر ساختمان استفاده از آجر نسوز در نماسازی ساختمان است. زیرا این آجر نما درصد جذب آب بسیار پائینی دارد . همین مزیت کافیست تا موجب پیشگیری از شوره زدن دیواره ها برا اثر رطوبت شود . همچنین نقش موثری در جلوگیری از رشد قارچ و کپک روی دیواره ها دارند.

به دلیل ابعاد منظم و تنوع رنگی بالا بهترین گزینه برای طراحی داخلی استفاده از آجر نسوز در دکوراسیون است . اکثر معماران و به طور واضح بیش از نیمی از آن ها برای طراحی دیوارهای داخلی و شومینه ها از آجر نما نسوز استفاده می کنند . همچنین به کسانی که علاقه مند به سبک روستیک هستند ، پیشنهاد می شود از آجر نسوز در نماسازی منزل خود استفاده نمایند .

چند نکته مهم هنگام خرید آجر های نسوز

1) نمک موجود در آن کمتر از 1% باشد
2) در ساختار آن هیچ پیچیدگی یا لب پریدگی نباشد
3) از توانایی جذب آب کمتر از 2% برخوردار باشد
4) استحکام آن در برابر رطوبت ، حرارت و یخ زدگی بالا باشد

کلام پایانی

آجر های نسوز با توجه به تنوع رنگی ، استحکام بالا و جذب آب پائین از بهترین نوع آجر ها به شمار می روند . یکی از کامل ترین محصولات در بین آجرهای نما برای دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی است . پیشنهاد ما به شما و تمامی معماران عزیز برای برخورداری از آجرهای نسوز مرغوب و باکیفیت ، استفاده و خرید از آجر اصفهان ملکیان می باشد. در پایان باید گفت که قطعا یکی از شگفت انگیزترین آجر در ساختمان سازی همین آجر نسوز می باشد.

مسن تر

جالب ترین کاربردهای آجر لفتون

جدیدتر

مشخصات بهترین آجرنما نسوز جذاب در سال 2022

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید