آجر رستیک چیست؟ همه چیز درباره آجر رستیک

آجر رستیک چیست؟ این پرسش از جمله مواردی محسوب می‌شود که همواره با آن روبه‌رو می‌شویم. در سال‌های اخیر، بهره‌گیری از دیزاین‌های مربوط به خانه‌های روستایی به یک امر بسیار مهم در حوزۀ طراحی داخلی تبدیل شده است. واژۀ رستیک یا روستیک (Rustic) نیز به همین موضوع ارتباط دارد. با بهره‌گیری از مواردی همچون چوب طبیعی یا آجرهایی که با توجه به این نوع طراحی ساخته شده‌اند، می‌توان ساختمانی را بنا کرد که علاوه بر زیبایی، دوام بالایی نیز داشته باشد.

انواع مختلف آجرهای رستیک

محبوبیت بسیار زیاد مربوط به آجرهای رستیک موجب شده است تا امروزه تقاضای زیادی برای آن‌ها وجود داشته باشید. شرکت‌های آجرسازی نیز با در نظر گرفتن این موضوع در تلاش هستند تا با ارائۀ مدل‌های مختلف از این نوع آجرها، به تقاضای کلی مصرف‌کنندگان خود پاسخ دهند.

منظور از طرح L در آجر رستیک چیست؟

یکی از مهم‌ترین مدل‌های آجرهای رستیک، «آجر طرح ال (L)»‌ است. این نوع آجرها به‌دلیل ساختار مشابه خود به حرف لاتین L بدین شکل نام‌گذاری شده‌اند. این آجرها معمولاً در مواردی به‌کار گرفته می‌شوند که قصد ایجاد یک نمای جذاب و کاملاً خاص را داشته باشیم. آجرهای طرح L در ابعاد مختلفی به تولید می‌رسند.

آجرهای قرمزگون

آجرهای رستیک قرمزگون برای افرادی مناسب هستند که قصد دارند به طرح اصیل روستایی پایبند باشند. طیف رنگ قرمز موجود در این آجرها به عوامل مختلفی همچون کیفیت خاک و نوع خاک مورد استفاده جهت ساخت آجر بستگی دارد. این نوع آجرها زیبایی شگفت‌انگیزی دارند و در همان نگاه اول توجه همه را به سوی خود جلب می‌‌کنند.

از آجرهای رستیک در چه مواردی استفاده می‌شود؟

این موضوع را می‌توان به‌صورت یک پرسش نیز مطرح کرد و آن پرسش این است که کاربردهای آجر رستیک چیست؟ امروزه از آجرهای رستیک به منظور ساخت موارد مختلفی همچون دیوارهای داخلی، دیوارهای بیرونی، دیوار پذیرایی، دیوار اتاق‌خواب و دیوار پشت تلویزیون استفاده می‌شود. هر یک از این موارد نشان‌دهندۀ آن هستند که کاربردهای اجر رستیک واقعاً متنوع و چشم‌گیر است.

  • دیوارهای داخلی

اولین و مهم‌ترین کاربرد آجرهای رستیک را می‌توان ساخت دیوارهای داخلی دانست. آجرهای رستیک یک انتخاب عالی برای این موضوع محسوب می‌شوند و نمی‌‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. دیوارهای داخلی ساخته‌شده با این آجرها مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات فیزیکی و لرزش خواهند داشت و می‌توان برای سال‌های متمادی از جذابیت ظاهری آن‌ها لذت برد.

  • دیوارهای بیرونی و نمای ساختمان

کاربرد آجرهای رستیک تنها مربوط به دیوارهای داخلی نیست. شما می‌توانید از این آجرها جهت ساخت نمای آجری مدرن بیرونی و همچنین دیوارهای سایر بخش‌های ساختمان نیز استفاده کنید. در واقع عدم وجود محدودیت برای به‌کارگیری آجرهای رستیک یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های این محصولات به شمار می‌رود. اگر در سطح شهر قدم بزنید، منازل مختلفی را مشاهده خواهید کرد که برای ساخت نمای بیرونی آن‌ها از این سبک آجرها استفاده شده است.

  • اتاق خواب

احتمالاً برخی از کاربران عزیز می‌پرسند که دلیل ساخت اتاق‌خواب با آجر رستیک چیست؟ علت اصلی این موضوع را می‌‌توانیم به حس آرامش‌بخش ناشی از به‌کارگیری چنین آجرهایی ارتباط بدهیم. آجرهای رستیک ما را به یاد خانه‌های روستایی و سنتی ایرانی می‌اندازند، همان خانه‌هایی که سرشار از عشق و محبت بودند. با قرار دادن این آجرها در اتاق‌خواب، می‌‌توانید دوباره فضای رؤیایی مربوط به آن خانه‌ها را تجربه کنید.

  • دیوار پذیرایی

به‌جرئت می‌توان بیان کرد که پذیرایی یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل شما محسوب می‌شود؛ بنابراین لازم است که به زیبایی و خاص بودن آن توجه داشته باشید. با انتخاب و خرید آجرهای روستیک و به‌کارگیری آن‌ها در این بخش از منزل، پذیرایی خود را به بهترین شکل ممکن بسازید. استفاده از این آجرها آن هم در بخش پذیرایی منجر به ایجاد فضایی صمیمی و روستایی می‌شود که با هیچ محصول دیگری نمی‌توانید به آن دست پیدا کنید.

  • دیوار پشت تلویزیون

یکی دیگر از کاربردهای مهم آجرهای رستیک، ساخت دیوار پشت تلویزیون است. این بخش از منزل نیز باید به زیبایی ساخته شود و چه بهتر که برای تکمیل آن به سراغ آجرهای رستیک بروید. متفاوت بودن طرح و رنگ این آجرها با سایر بخش‌های منزل آن‌ها را به انتخابی عالی برای این قسمت مبدل کرده است.

قیمت آجرهای رستیک به چه چیزی بستگی دارد؟

باید پرسید که عامل مهم تأثیرگذار بر روی قیمت آجر رستیک چه چیزی است؟ به‌طورکلی، قیمت این نوع آجر و سایر مصالح ساختمانی با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می‌شود. در مورد آجرهای رستیک، می‌توان به پارامترهایی همچون ابعاد آجر، کیفیت خاک مورد استفاده، نحوۀ خشک شدن آجر،‌ درجه ی آجر (درجۀ ۱ یا درجۀ ۲ بودن، برند سازندۀ آجر، محل ساخت آجر و… اشاره کرد. هر یک از این موارد به‌صورت جداگانه تأثیر مشخصی بر روی قیمت نهایی آجرهای رستیک دارند. البته، در سال‌‌های اخیر شاهد آن بوده‌ایم که قیمت این محصولات به شکل خوبی کاهش یافته است.

روند ساخت آجرهای رستیک به چه شکل است؟

فرایند ساخت آجرهای رستیک تفاوت خاصی با آجرهای سفالی ندارد،‌ اما برای ایجاد طرح زیبای روستایی بر روی این آجرها باید از یک دستگاه ویژه کمک گرفته شود. این دستگاه با بهره‌گیری از فشار شدید آب منجر به ایجاد یک سری طرح ویژه بر روی سطح آجر‌های رستیک می‌شود تا آن نمای دوست‌داشتنی و جذاب مربوط به این محصولات به وجود آید. پس از اینکه روند طرح‌دهی به پایان رسید،‌ آجرها به درون کوره انتقال پیدا می‌کنند و پس از خشک شدن از نظر کیفی مورد بررسی قرار می‌‌گیرند.

قبل از صحبت درباره روند مزیت آجر رستیک، از شما دعوت می کنیم، مقاله بهترین آجر ساختمان را مطالعه کنید

مزیت‌های مهم آجرهای رستیک

عکس آجر رستیک

شاید این پرسش در ذهن شما شکل گرفته باشد که مزیت‌ آجر رستیک چیست؟ برای جواب دادن به این موضوع می‌توانیم به استحکام بی‌نظیر چنین آجرهایی اشاره کنیم. آجرهای رستیک نسبت به بسیاری از محصولات هم قیمت خود دارای دوام و مقاومت بیشتری هستند؛ بنابراین می‌توانید با خیال کاملاً راحت نسبت به استفاده از آن‌ها اقدام کنید.

این آجرها به‌صورت نسوز ساخته می‌شوند. با خرید آجر نسوز رستیک محصولی را به دست می‌آورید که در برابر حرارت‌های بسیار زیاد و آتش‌سوزی‌ آسیب نمی‌بیند. مزیت بعدی این آجرها را باید به مواردی همچون عدم نفوذ رطوبت به درون آن‌ها و همچنین شوره نزدن ارتباط داد.

درباره مزیت آجر رستیک همان طور که در اینجا آمده باید اشاره داشت:

یکی از مزیت های آجر نما رستیک انعطاف پذیر بودن آن است. به این صورت که با آن می توان هم نمای مدرن در کافی شاپ و هم نمای سنتی در رستوران ها داشت. علاوه بر آن با ترکیب کردن این آجر با سایر مصالح نما نیز می توان بی نهایت نما به سبک های مختلف ایجاد کرد.

سخن پایانی

سبک رستیک یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین موارد در حوزۀ معماری و طراحی داخلی است. به منظور دستیابی به نهایت زیبایی سبک رستیک باید از مصالحی کمک بگیریم که از ابتدا با توجه به این نوع دیزاین ساخته شده‌اند. آجرهای رستیک می‌توانند ما را برای رسیدن به این هدف مهم یاری کنند. شما میتوانید آن ها را از مراکز فروش آجرنما خریداری کنید

اگر می‌پرسید آجر رستیک چیست؟ باید بگوییم که این آجرها محصولاتی بادوام و خوش قیمت هستند که امروزه برای ساخت دیوارهای داخلی و نمای بیرونی مورد استفاده قرار بگیرند. اگر قصد دارید بهترین مدل از این محصولات را خریداری کنید، تنها کافی است با کارشناسان ما در تماس باشید.

مسن تر

همه چیز در مورد انواع چیدمان آجر: از آجر چینی مدرن تا سنتی

جدیدتر

بهترین آجر ساختمان چیست؟ آجر های پر کاربرد ساختمانی را بشناسید!

‏4 در مورد “آجر رستیک چیست؟ همه چیز درباره آجر رستیک

  1. خب استفاده از آجر رستیک به عنوان نمای داخلی منزل و اینکه کجا ازش استفاده شه کاملا سلیقه ایه ولی خب میخوام در حد یه ایده اینو بهتون بگم که میشه دور در ورودی خونه رو با این آجر کار کرد نمای جالبی میده ولی خب به هر دکوری نمیاد

    • سلام و عرض ادب
      خیلی ممنون از ایده خوب شما. بله واقعا جالب میشه اما طبق نظر شما و ایده شما بسته به طراحی و دکوراسیون داره
      اصولا چون آجرهای پلاکی دارای بافت هستند و از فشرده شدن خاک درست میشه و کثیفی و جرم به خودش جذب میکنه بهتره برای تمیز ماندن سطح روی آجر ، از آجر رستیک لعابدار استفاده بشه .
      برای دیدن نمونه کارها شما میتونید پیج اینستای ما را brickco.ir@ یا با سرچ آجر ملکیان دنبال کنید. باسپاس

  2. یه سوال درباره رنگ بندی آجر های روستیک داشتم میخواستم بدونم که این آجرها به چه رنگ هایی ساخته میشه معمولا و آیا اگر رنگ های شاد تری بخوایم هم امکانش هست گیر بیاریم؟

    • سلام و عرض ادب
      آجر های رستیک از اجرهای درجه دو یا درجه یک استفاده میشه . سطح روی این آجرها با دستگاهی که بوسیله ضربات ساچمه روی آجر میخوره بافت رستیک ایجاد میشه. هر نوع اجری را میشه رستیک کرد بسته به رنگ آجر داره برای دیدن نمونه کارها شما میتونید پیج اینستای ما را brickco.ir@ یا با سرچ آجر ملکیان دنبال کنید. باسپاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید